Tuesday, October 21, 2008

Abel Blog公布前留言翻译

·

Image Hosted by PicturePush





Thursday, 22 May 2008
Congratulations to me
恭喜我

Infamous Sam called me to tell me of my nominations for the golden melody awards. They asked me for quotes and my current state of delirium. The awkward pause probably suggested that i wasn't entirely thrilled.
(最近)名声不太好的小杉打电话告诉我,我被金曲奖提名了。他们让我发表获奖感言以及表达我现在激动的心情。(而我在电话中)尴尬的停顿似乎意味着我算不上兴奋。

Truth is, I am out of touch with giving an answer pronto. The moving house, concert cum album preparations and ad hoc projects such as the Sichuan earthquake are really filling up my days. And I haven't even include my own rituals and habitual procrastination that take up a significant chunk of my time. Awards are great, but to celebrate at a time like this? Maybe it will take a while for the news to sink in, and at the actual ceremony, it might be a blast. Right now, I'm really not in the mood to shout from the top of my balcony.
事实上,我总是不会很快给出答案的。搬家的事情,演唱会附带着新专集的筹备,以及一些特别定制的计划,比如四川地震(的慈善计划),这些事情已经将我的时间占得满满的。这些还不算我例行公事要做的事情以及拖延的习惯,而这些也会占去我大量的时间。得奖是件好事,但是要在这种时候庆祝吗?也許需要一段時間我才會(因為這個新聞)慢慢興奮起來,也许到了頒獎典禮现场,我会真正興奮起來。而现在,我实在没什么心情(可以令我兴奋到)站在阳台上大声(公布我获奖的消息)。

I shall however, announce this blog in my fans' sites. It's been a while folks.
然而,我应该在我歌迷的网站上公开这个部落格。已经有一段时间了,伙计们

Howdy.
你们好。




Thursday, 19 June 2008

Stop and Stare
I think I'm moving but i go nowhere
Yea i know that everyone gets scared
but i've become what I can't be
Do you see what I see?

我驻足凝视
感觉到我的移动却没有方向
yea 我知道每个人都被吓到了
但是我已经成为我不会成为的
你们可以看到我所看到的吗?

(FYI,这段是One Republic名为Stop And Stare 的一首歌中的歌词)



Friday, 20 June 2008
A letter to you:

给你的一封信:

I don't mean to scare you, but indeed the scariest thing in the world is to be completely and utterly bored with oneself, not looking in the mirror, not eating, not exercising, not bothering with anything towards the well being of oneself.
我不是故意要吓你们,但是对自己彻彻底底得感到厌倦的确是世上最可怕的事情。就这样,不照镜子,不吃东西,不做运动,不关心任何有益健康的事情。

What else is left?
还剩下什么呢?

What next after the silence?
沉默之后又会是什么?

What does the silence mean?
这种沉默到底意味着什么?

1 comments:

Anonymous said...
December 14, 2009 at 10:05 AM  

hm... thank you for this post )